Diyarbakır İl Sağlık Müdürlüğü, koruyucu sağlık hizmetlerini güçlendirmek ve sağlık çalışanları arasındaki iletişimi artırmak amacıyla il genelinde görev yapan diş hekimlerine Talaytepe Sağlıklı Hayat Merkezi hakkında bir tanıtım ve inceleme programı düzenledi. Bu etkinlikte, diş hekimleri Sağlıklı Hayat Merkezi’nin sunduğu hizmetler hakkında detaylı bilgi alma şansını yakaladı ve bu hizmetleri yerinde inceleme fırsatı buldu.
Diyarbakır İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Emre Asiltürk, programda yaptığı konuşmada, Sağlık Bakanlığı’nın “Koruyan, Geliştiren ve Üreten Sağlık” modeli doğrultusunda koruyucu sağlık hizmetlerine verdikleri önemi vurguladı. Hastalıkların önceden önlenmesinin öncelikli hedeflerden biri olduğunu ifade eden Asiltürk, vatandaşların sağlık okuryazarlığının artırılmasının yanı sıra sağlık hizmetlerine doğru zamanda ve doğru şekilde ulaşmalarının önemine de dikkat çekti. Modern yapısıyla Türkiye’deki örnek merkezlerden biri olan Talaytepe Sağlıklı Hayat Merkezi’nde, psikolojik danışmanlık, fizyoterapi, diyetisyen hizmetleri, kanser taramaları, sigara bırakma poliklinikleri, sosyal hizmet danışmanlığı, kadın ve üreme sağlığı danışmanlığı gibi pek çok hizmetin ücretsiz sunulduğunu belirtti.
Asiltürk, diş hekimlerinin bu hizmetler konusunda vatandaşları bilgilendirmesinin son derece önemli olduğunu ifade ederek, “Sağlıklı Hayat Merkezlerimizin bilinirliğini artırmak istiyoruz. Diş hekimlerimizin burada sunulan hizmetleri yakından tanıması ve bu hizmetlere ihtiyaç duyan kişileri yönlendirmesi büyük bir değer taşıyor.” diye ekledi.
Program süresince diş hekimleri ile Sağlıklı Hayat Merkezi çalışanları bir araya gelerek hizmet süreçleri hakkında fikir alışverişinde bulundular. Etkinlikte, birinci basamak sağlık hizmetleri ile ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşları arasındaki iletişimin ve koordinasyonun güçlendirilmesine yönelik hedefler belirlendi.
İHA




Yorumlar kapalı.