Batman’ın Gercüş ilçesinde, Antep ve Siirt fıstığında aşılama dönemi başlamış bulunuyor. Artan hava sıcaklıklarıyla birlikte çiftçiler, sabahın erken saatlerinde fıstık bahçelerine yöneliyor. Gercüş’e bağlı köylerdeki üreticiler, kaliteli ve yüksek verimli ürünler elde etmek için yoğun bir çaba sarf ediyorlar.
Güneşin doğuşuyla tarlalara giren çiftçiler, yabani fıstık ağaçlarını Antep ve Siirt fıstığına dönüştürmek veya mevcut fıstık ağaçlarının verimini artırmak amacıyla aşı bıçaklarını hazır hale getiriyorlar.
Zamanlama Verimlilik İçin Kritik
Aşılama çalışmalarına başlayan çiftçilerden Yusuf Kavak, fıstık aşılamasında zamanlama ve işçiliğin önemini vurguladı. Kavak, “Fıstık aşısı yüksek sabır ve ustalık isteyen bir süreçtir. Doğru zamanda doğru aşıyı uygulamak, gelecekte elde edilecek ürünün kalitesini etkiliyor. Sıcaklar çiğnenmeden, sabahın erken saatlerinde çalışmaya başlıyoruz ki aşının tutma oranı yüksek olsun. Bu yıl da heyecanla işimize başladık, umarım emeklerimizin karşılığını alırız” diye konuştu.
Fıstık üreticileri ise aşılama sürecinin detaylarına değinerek, “Gercüş’ün toprak yapısı ve iklimi fıstık yetiştiriciliği için son derece uygun. Ancak ağaçlardan verim alabilmek amacıyla aşılama yapmak şart. Biz de bugün bahçemizde aşılama faaliyetlerine başladık. Göz aşısı yöntemi ile en kaliteli fıstık çeşitlerini ağaçlarımızla bir araya getiriyoruz. Amacımız hem kaliteyi artırmak hem de yüksek verim elde etmek” şeklinde ifadelerde bulundular.
(SÖ-AKK-E) İHA




Yorumlar kapalı.